Spadek mocy, jakby odcięło paliwo w 1,9TDI, 110KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Chicken
    Ambiente
    • 2004
    • 113

    #26
    Ja kilka dni temu walnąłem na trasie notlauf`a i podjechałem do mojego serwisu w stanie serwisowym.
    Diagnoza - __T__U__R__B__I__N__A__

    Zastanawiam sieteraz ciężko czy to robić, bo autkiem chcę pojeździc do 2 lat, a koszt tego to 1000zł (nowe turbo i przewód).
    Pozdrawiam

    "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
    Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
    Tu łączymy teorię z praktyką.
    To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Zamieszczone przez Chicken
      Ja kilka dni temu walnąłem na trasie notlauf`a i podjechałem do mojego serwisu w stanie serwisowym.
      Diagnoza - __T__U__R__B__I__N__A__

      Zastanawiam sieteraz ciężko czy to robić, bo autkiem chcę pojeździc do 2 lat, a koszt tego to 1000zł (nowe turbo i przewód).
      Ta cena to nie jest z ASO jak sadze, bo tam musialbys razem z robocizna dolozyc jeszcze drugie tyle. Kupic nowe turbo na allegro albo u jakiegos tunera w sensownych pieniadzach i samemu przelozyc. Twoja jeszcze nie pociekla na amen, ale na wszelki wypadek mozna IC tez przeczyscic.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Chicken
        Ambiente
        • 2004
        • 113

        #28
        Nie serwisuję w ASO Skody i mam nadzieję, że nigdy już nie będę.
        Serwisuję tu SOPA .
        O niebo lepiej, pewniej, dokładnie i TANIEJ !!!
        Pełne zaufanie.
        Pozdrawiam

        "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
        Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
        Tu łączymy teorię z praktyką.
        To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

        Komentarz

        • grisza85
          Drive
          • 2005
          • 84

          #29
          u mnie dokladnie to bylo i serwis zdiagonozowal: turbo do wymiany, w piatek mam wymiane i zobaczymy co sie zmieni... a z tego co mi powiedzieli to to sie dzieje wtedy jak ktos sie nie potrafi obslugiwac z TDI - np. odrazu na silnym pedal w poklad i mknie a potem po przejechanych powiedzmy 200km ostrej trasy wylacza odrazu silnik i zostawia na zimnym samochod :/

          Komentarz

          • Chicken
            Ambiente
            • 2004
            • 113

            #30
            NIe trzeba 200km, wystarczy, że silnik jest rozgrzany i z wysokich obrotów od razu go zgasisz, to jest zabójstwo dla turbiny.
            Ruszanie na zimnym... w podłogę pewnie też.
            Pozdrawiam

            "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
            Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
            Tu łączymy teorię z praktyką.
            To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Ruszanie na zimnym z pelnym sandalem konczy sie tym, ze silnik potem na cylindrach ma takie fajne rysy, tak samo ma sie sprawa z docieraniem. W wielu gazetach moto po testach na 100-150tys km rozkladali silnik i bylo to doskonale widac, jak kto docieral silnik.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Chicken
                Ambiente
                • 2004
                • 113

                #32
                To wiadomo sprawa
                Zastanawiam sienad wpływem na samą turbinkę.
                Pozdrawiam

                "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
                Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
                Tu łączymy teorię z praktyką.
                To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Wydaje mi sie, ze jak kazda czesc mechaniczna - nie posmarujesz nie pojedziesz :P
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Chicken
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 113

                    #34

                    w tym przypadku pojedzie, ale jakie będą tego skutki?
                    Pozdrawiam

                    "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
                    Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
                    Tu łączymy teorię z praktyką.
                    To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

                    Komentarz

                    • rokoski
                      Classic
                      • 2005
                      • 4

                      #35
                      re

                      Witam!

                      Panowie u mnie to sam notlauf co chwila, mam 1,9 tdi 110 + chip, bylem w aso w dabrowie gorniczej "skoda autoprofil" mysleli ze to N75 wymienili jednak to nie to, serwis ok byli b. mili nic mnie nie policzyli chociaz stracili troche czasu ale tez nic nie naprawili.
                      Panowie w aso zaspiewali 6 k zl za nowa turbine, 3850 zl jezeli oddam im stara ( tak jakbym chcial trzymac stara zepsuta ;p ) lub jakies ratowanie starej przez kogos za 1400.

                      Pomimo ich dobrej woli podejrzewam ze ich serwis w turbiny nie zaglada i jak sie okazalo ze wymina N75 nie dalo rezeltatow to juz nie bardzo sie orientuja co.

                      Zagadalem dzis do aligatora i podjade tam za tydzien i cos moze sie zdiagnozuje, jak cos sie posunie w moim przypadku to rzuce tu info, prosilbym tez o to was.

                      Czy moze ktos mnie naprowadzic plus minus gdzie sa te kierownice od turbo, zeby je przesmarowac?

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Nowa turbina w ASO lacznie z wymiana i diagnoza to bedzie cos troche ponad 7tys zl, bo mam taka fakture w domu(ubezpieczyciel placil).

                        Jak juz umowiles sie z Aligatorem to bardzo dobrze zrobiles bo diagnosci z ASO maja dosc ciekawe sposoby napraw aut (sam jestem tego przykladem, na poczatku probowali mi wmowic ze ten typ tak ma :lol: )
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • URO
                          Classic
                          • 2012
                          • 6

                          #37
                          Skoro następuje przerwanie pracy turbiny, a po ponownym uruchomieniu znowu działa znaczy to, że turbina jest OK. Niesprawny jest zawór podciśnieniowy (jeden z dwóch). Oznaką uszkodzonej turbiny jest brak mocy za każdym razem po uruchomieniu.
                          Trzeba wymienić zaworek - koszt ok. 200 PLN.

                          Wyłączanie turbinki przez zaworek podciśnieniowy jest zjawiskiem pożądanym i po to on jest. Lepiej jak uszkodzi się najpierw ten element niż turbina. Po przepompowaniu turbiny nie nadaje się już do użytku.

                          Komentarz

                          • Krzych
                            Rider
                            • 2005
                            • 671

                            #38
                            Zamieszczone przez URO
                            Wyłączanie turbinki przez zaworek podciśnieniowy jest zjawiskiem pożądanym i po to on jest.
                            Oraz dodatkowo zmniejszana jest dawka paliwa, by zmniejszyć ilość "produkowanych spalin" do napędzenia turbiny.
                            Jeżdżenie z zapieczoną geometrią nie tylko pogarsza dynamikę samochodu, ale także przyspiesza zgon turbiny i konieczność kosztownej wymiany na nową.

                            Z praktyki mogę powiedzieć, że 90% przypadków trybu awaryjnego jest zapieczona zmienna geometria.
                            Pozostałe przypadki, to problem ze sterowaniem związane z podciśnieniem, zaworkami, gruszką i przewodami.
                            W przypadku przerdzewiałej gruszki konieczna jest wymiana wszystkich 3 zaworków, N75, N18 i N239 , bo w środku zaworków jest pełno rdzy wciągniętej z gruszki, a przez to są nieszczelne i nie ma odpowiedniego podciśnienia w układzie.
                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                            www.chiptuning.katowice.pl
                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                            Komentarz

                            Pracuję...